محمد معصومیان اتاق خواب پسرش حالا مغازه خنزر پنزر پلاستیکی است. پر از لیوان های یک بار مصرف و کفی کفش و آب کش های زرد و قرمز... مرتضوی که 15 متر از خانه 70 متری اش را در شهرک آبشناسان تبدیل به مغازه کرده می گوید: «بدون اتاق خواب هم می شود زندگی کرد. کمی جمع و جورتر می خوابیم، ولی بدون پول با بچه سرباز و دانشجو و مادر پیر نمی شود.» شهرک آبشناسان یا مسکن مهر رباط کریم پر از این مغازه هاست؛ اتاق های خوابی که درشان رو به خیابان باز می شود. از فروشگاه مرغ و ماهی گرفته تا شهربازی و بوتیک. اینجا مردم به قول خودشان در «مخمصه» زندگی می کنند. شهرکی 11 هزار نفری با امکاناتی کمتر از یک روستا. خیابان های شهرک شلوغ و پر رفت و آمد است و هر ماشینی که عبور می کند با صدای موزیک بلندش قومیت راننده را اعلام می کند. شاید در نگاه اول مغازه هایی که یکسره پر و خالی می شوند، شور و نشاط مردم شهرک را به ذهن بیاورند اما وقتی پای حرف مردم و کسبه می نشینی، تازه می فهمی تنها چیزی که اینجا وجود ندارد، شور و نشاط زندگی در مکانی است که به زور این همه آدم را در خود جا داده است. راننده های تاکسی به مقصد رباط ... نیمان...
ما را در سایت نیمان دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: نیمان بازدید: 112 تاريخ: سه شنبه 30 آبان 1396 ساعت: 17:17